Niño-Becerra: "Patirem la política econòmica de Trump: és il·lògica i alarmant" - 01/06/25
A "Revolució 4.0", amb Xantal Llavina, comptem amb la participació de Santiago Niño-Becerra, que analitza l'actualitat econòmica en la seva master class, en què ens parla, per exemple, de l'impacte de la IA en l'àmbit laboral o de les negociacions entre els Estats Units i Europa sobre els possibles aranzels.
--------
10:38
Niño-Becerra: "L'apagada ha fet perdre a les empreses espanyoles més de 4.500 milions d'euros" - 04/05/25
Al "Revolució 4.0" amb Xantal Llavina, Santiago Niño-Becerra analitza les greus conseqüències econòmiques de l'apagada elèctrica recent, que va paralitzar sistemes bancaris i empreses, amb una pèrdua estimada de 4.500 milions d'euros de PIB. Remarca la vulnerabilitat del sistema i la necessitat de repensar la dependència tecnològica i la integració de les energies renovables.
--------
11:48
Si el dòlar trontolla, el poder dels Estats Units trontolla - 27/04/25
Al "Revolució 4.0", el programa que dirigeix i presenta Xantal Llavina, diumenge, l'economista Santiago Niño-Becerra fa la versió prèmium de la seva master class. Aquesta setmana analitza l'estratègia d'aïllar la Xina i pressionar Europa que segueix el president Donald Trump, i també valora qüestions com la sobrequalificació que tenen un terç dels treballadors de l'estat espanyol o la decisió de l'empresa Samsung que alguns empleats de la seva seu a Corea puguin treballar fins a 64 hores setmanals.
--------
16:20
Niño-Becerra: "Amb els aranzels podem viure una crisi com la de la covid" - 13/04/25
A la master class de Santiago Niño-Becerra del "Revolució 4.0", amb Xantal Llavina, l'expert reflexiona sobre els possibles efectes devastadors dels aranzels arreu del món i els compara amb l'impacte de la crisi de la covid-19. Destaca com aquestes mesures poden frenar tant el consum com la inversió i crear una situació econòmica similar a la de la pandèmia, en què el comerç internacional i les economies locals es veurien profundament afectades.
--------
14:14
Niño-Becerra: "El descens de la classe mitjana afectarà molt l'economia" - 30/03/25
L'economista Santiago Niño-Becerra parla amb Xantal Llavina al "Revolució 4.0" sobre la crisi estructural que viu l'economia global. En destaca el decreixement de la classe mitjana, el qual provoca que augmenti la polarització econòmica i que s'agreugin les desigualtats socials. A més, adverteix que el sistema econòmic actual, basat en el creixement continu, està arribant al seu límit.
L'economista Santiago Niño-Becerra ens fa una classe magistral sobre el futur financer de Catalunya, l'estat espanyol i el món. Les seves previsions no et deixaran indiferent