Orientalisme japonès amb Maria Parra (Ladymangahep)
Quina relació tenen els japonesos amb països com la Xina o Corea del Sud? Com s'han traslladat les tensions entre aquests països al manga i l'anime? Parlarem de la imatge que els japonesos tenen de xinesos i coreans acompanyats de la Maria Parra, aka Ladymangahep, divulgadora de manga i anime en català i la cara visible de l'editorial Devir Manga.
--------
51:45
--------
51:45
Puja al puto festival amb Marta Salicrú
Convidem a la Marta Salicrú per parlar de la seva experiència dirigint la ràdio del festival Primavera Sound, les apostes arriscades (i otakus) i el contacte amb estrelles del pop japonès. A més, parlem de llengua, acompanyar l'oci dels fills i gaudir de les aficions nínxol.
--------
53:21
--------
53:21
Nostàlgia i obsessions amb Òscar Dalmau
Convidem l’Òscar Dalmau a pujar al puto robot per parlar de records, col·leccionisme, dèries vintage i molts, molts, molts discos. Parlem de la nostra relació cultural amb la nostàlgia, remakes i homenatges en el món del manga i com és que podem trobar Núria Feliu a les discoteques japoneses. Bon estiu!!!
--------
58:23
--------
58:23
Songokumanies amb Oriol Esteve
Pugem al puto robot per parlar d'un tòtem de la història del manganime en català: Bola de Drac! I és que 3Cat acaba de publicar el documental Llum, foc, destrucció!, creat i codirigit pel nostríssim Oriol Estrada juntament amb Benet Román. Avui convidem el guionista Oriol Esteve per xerrar sobre la songokumania, com és fer un documental per a otakus i no tan otakus, manies, fílies i l'impacte de l'animació japonesa en l'audiovisual.
--------
58:46
--------
58:46
El fantasma a dins la closca amb Josep Maria Ganyet
El futur serà de Doraemon o de Terminator? Parlem d’utopia i distopia digital, robots i intel·ligència artificial en la ficció amb Josep Maria Ganyet, enginyer i expert en teoria de la informàtica. Li preguntem com ha canviat la percepció cultural de la IA en els últims anys, el problema del Chat GPT i la relació entre art i IA.
L'Ofèlia Carbonell i l’Oriol Estrada et conviden a pujar al puto robot per viatjar pel món del manganime com no havies fet mai. Parlant de la cultura pop a través del manga i del manga a través de la cultura pop, el podcast proposa un anàlisi del fenòmen otaku des del punt de vista del fan i de l'expert, deixant lloc tant al debat com a la divulgació. Cada episodi parteix d'un tema com a fil conductor per parlar d'història del Japó, cinema, literatura, la seva influència en els grans títols de l'anime i el manga i viceversa. I es tanca fent tertúlia amb una persona convidada per xerrar-ne i treure l’otaku que té dins de l'armari. Què, hi puges?