El paper de les dones a l'"Odissea": "Sense elles la tornada d'Ulisses no seria possible"
08/06/2026 | 51 min
A les "Les dones i els dies" ens enfoquem en el paper de les dones en el gran poema de l'"Odissea" d'Homer amb l'objectiu de trencar clixés i estereotips. En parlem amb Meritxell Blay, llicenciada en Filologia Clàssica i doctora en Estudis Hispànics i Romànics; Pineda Vaquer, llicenciada en Història i tècnica cultural a l'Institut Ramon Muntaner, i Alba Camarasa, poeta, educadora social i psicopedagoga.
Remei Sipi: "De jove, a Guinea, l'àvia ja em deia no depengués d'un home"
05/06/2026 | 49 min
Es pot ser dona africana i occidental? L'escriptora i activista Remei Sipi és filla de la colonització espanyola a Guinea Equatorial i fa gairebé 60 anys que viu a Catalunya. Des d'aquí ha treballat activament pels drets de les dones africanes. Parlem de migració, de feminismes i de la seva trajectòria vital.
Candela Peña: "Tinc Simone de Beauvoir i Sylvia Plath a la tauleta de nit"
04/06/2026 | 51 min
Candela Peña es posa en la pell d'una sergent dels Mossos d'Esquadra a la seva última pel·lícula, "La desconocida", un thriller rodat a Barcelona en què sentim l'actriu de Gavà parlant en català. En aquesta entrevista ens explica que vol ser lleial a ella mateixa perquè és l'únic que té: "Caic malament a cert tipus de senyors perquè sempre dic el que penso."
Bibliotecàries: "Hi ha homes que es masturben a la biblioteca i ens hi hem d'enfrontar"
03/06/2026 | 51 min
Avui defensem les biblioteques i les bibliotecàries, un col·lectiu feminitzat, invisibilitzat i precaritzat, amb mancances històriques. En parlem amb dues bibliotecàries de Barcelona, l'Elena Pardo i la Irene Lameiro, i la Laura Avià, que treballa a la biblioteca de Vinaixa, a la comarca de les Garrigues.
Malalties minoritàries en dones: diagnòstic difícil i poca recerca
02/06/2026 | 51 min
La malaltia de Fabry o la síndrome de Turner són malalties rares o minoritàries. Parlem de malalties que, per la seva complexitat, poden tardar anys a diagnosticar-se, i en el cas de les dones encara més, a causa de les diferències dels símptomes i dels biaixos de gènere en l'atenció sanitària.
Montse Virgili reuneix cultura, sentit de l'humor, històries humanes i reflexió sobre la feina de les dones per explicar l'actualitat posant el feminisme al centre. Cada dia, de dilluns a divendres, de 21 a 22 h.