Aquesta setmana els Homes Clàssics commemoren els 145 anys del naixement del compositor hongarès Béla Bartók fent un repàs de les seves obres més importants. Comencem amb les obres escèniques. Ballets i òperes amb Pedro Pardo i Albert Galceran.
Béla Bartók: les obres per a orquestra (2/5)
23/03/2026 | 57 min
Malgrat ser un revolucionari en la sonoritat de l'orquestra, no va completar cap simfonia i les seves obres orquestrals més importants van arribar al final de la seva vida. Les repassem amb els Homes Clàssics, Pedro Pardo i Albert Galceran.
Béla Bartók: els concerts per a piano (3/5)
23/03/2026 | 56 min
Com a bon compositor neoclàssic, Bartók va compondre obres concertants entre les quals destaquen els seus concerts per a piano i orquestra. Els recordem amb els Homes Clàssics, Albert Galceran i Pedro Pardo.
Béla Bartók: els concerts per a violí (4/5)
23/03/2026 | 58 min
El violí va ser també el protagonista de les obres concertants de Bartók que combinen les formes clàssiques amb la tradició folklòrica del seu país. Les repassem amb els Homes Clàssics.
Béla Bartók: els quartets de corda (5/5)
23/03/2026 | 56 min
Al llarg de la seva vida Bartók va compondre sis quartets de corda que han esdevingut essencials en la història de la música moderna. Coneixem els imprescindibles quartets de Bartók amb Pedro Pardo i Albert Galceran.
Pedro Pardo i Albert Galceran són "Els homes clàssics"! Cada setmana es marquen l'objectiu d'acostar la clàssica al gran públic. Fan reportatges, reben grans experts a l'estudi o s'asseuen a tocar el piano per ser més didàctics.