1304 episodios
Més cursos que mai al Centre de Formació d’Adults. En parlem amb Lídia Gàzquez i Laura Verdejo
08/09/2026Cursos formals, cursos d'idiomes, tastets de cultura, de noves tecnologies i de manualitats artístiques... El Centre de Formació d'Adults obre de nou el periode d'inscripcions amb un ventall de propostes que poden satisfer totes les necessitats, i amb més espais lectius, gràcies a la reforma feta al segon pis. Tota la relació de cursos la podeu trobar en aquest enllaç. Amb Lídia Gàzquez, nova directora del centre, i Laura Verdejo, responsable del servei de català, n'hem parlat.
L'entrada Més cursos que mai al Centre de Formació d’Adults. En parlem amb Lídia Gàzquez i Laura Verdejo ha aparegut primer a Radio Maricel.- Fa pocs dies les bessones Joana i Rosa Maria Alexandre van viure un moment feliç, propiciat pel protagonista d'una història que va començar fa tres anys enrere. Ianko Stanikov, fotògraf free lance, va fer-los un seguit de fotografies -amb el seu permís- i les imatges varen quedar al calaix fins que el fotògraf les retrobà i pensà en un obsequi que podria fer-los il·lusió. En un reel al seu perfil d'Instagram @iankoelpive en Ianko explica la història de l'entrega de les fotos, que la Joana i la Rosa Maria varen rebre il·lusionades. Amb ell hem parlat.
L'entrada Una història maca: la de les fotografies de les bessones fetes per @iankoelpive ha aparegut primer a Radio Maricel. - La necessitat de buscar un entreteniment pel seu fill de tres anys va motivar el Carles i la Judith a crear un web amb il·lustracions colorejables dels gegants de Catalunya: pintargegants.cat. Una estona de programació, el permís de gegantcat.com (d'on surt la base de dades de les imatges) i unes quantes hores d'Intel·ligència Artificial els han permés bastir de moment un conjunt de 1465 figures de tot el territori català llestes per imprimir, entre ells els de Sitges: els de la vila vells i nous, els Moros, els Americanos, els d'en Montornés, la geganta de la Vall i el de l'IES Benaprès. Una feina desinteressada amb compte a Instagram (@pintargegants) que ha merescut l'aplaudiment de la comunitat gegantera. En parlem amb Carles Núñez.
L'entrada Tan simple com pràctic: pintargegants.cat, un web per imprimir gegants per pintar ha aparegut primer a Radio Maricel. Carme Gasulla (Verds-ECP) ‘em faig responsable de no haver anat a parlar molt abans amb el MITECO’
07/09/2026Des del seu nou rol a l'oposició, Carme Gasulla ha fet valer l'esperit crític. De portes endins i de portes en fora. Admet que l'Ajuntament hagués hagut d'anar a parlar molt abans amb el Ministeri per a desbloquejar la situació de Kansas, Pic-Nic i Club de Mar, però a la vegada també afirma que quan va proposar al govern treballar per a la declaració com a BCIN dels edificis, li van dir que no calia, i apunta a una manera classista d'abordar l'assumpte del Club de Mar. La regidora de Verds-ECP lamenta una deriva poc dialogant de l'executiu que va començar la legislatura amb més ganes d'obrir debats amb la ciutadania, i afirma -responent a les declaracions de l'alcaldessa Aurora Carbonell- que Verds-ECP mai va posar sobre la taula cap proposta il·legal que fes trontollar el pacte per al canvi d'alcaldia, i, en qualsevol cas, aquesta va ser l'excusa per a que no tirés endavant. Gasulla creu que s'ha gestionat molt malament, tant políticament com comunicativa, la crisi dels aldarulls de la matinada de Sant Bartomeu, i que ara aquest assumpte forma part de la llista de les prioritats.
L'entrada Carme Gasulla (Verds-ECP) ‘em faig responsable de no haver anat a parlar molt abans amb el MITECO’ ha aparegut primer a Radio Maricel.Del nostre arxiu sonor: Núria Vidal, la sitgetana que va viure els atemptats contra les torres bessones a Nova York
07/09/2026Va tornar amb por. Amb por d'agafar l'avió però amb por, sobretot, del món que intuïa que estava arribant. Molt abans de la seva vivència a la India, que la portaria a fundar la plataforma Goodbites, Núria Vidal havia treballat al consulat espanyol a Nova York i a l'ambaixada de Washington. Aquell 11 de setembre del 2001 la Núria havia quedat amb una amiga que arribava de Los Angeles per esmorzar al World Trade Center, però l'amiga es retardà i quan va ser l'hora les torres bessones del World Trade Center ja estaven cremant. El 21 de setembre del 2001 la Núria va venir a l'estudi de Ràdio Maricel al carrer Sant Honorat amb una idea molt clara que tot canviaria, i que s'albirava un context on les armes guanyarien a la diplomàcia i el diàleg. L'entrevistà Pitu Valera.
L'entrada Del nostre arxiu sonor: Núria Vidal, la sitgetana que va viure els atemptats contra les torres bessones a Nova York ha aparegut primer a Radio Maricel.
Más podcasts de Gobierno
Podcasts a la moda de Gobierno
Acerca de Ràdio Maricel de Sitges
El rss de Ràdio Maricel
Sitio web del podcastEscucha Ràdio Maricel de Sitges, British Council Language Assistants y muchos más podcasts de todo el mundo con la aplicación de radio.es
Descarga la app gratuita: radio.es
- Añadir radios y podcasts a favoritos
- Transmisión por Wi-Fi y Bluetooth
- Carplay & Android Auto compatible
- Muchas otras funciones de la app
Descarga la app gratuita: radio.es
- Añadir radios y podcasts a favoritos
- Transmisión por Wi-Fi y Bluetooth
- Carplay & Android Auto compatible
- Muchas otras funciones de la app

Ràdio Maricel de Sitges
Escanea el código,
Descarga la app,
Escucha.
Descarga la app,
Escucha.
Ràdio Maricel de Sitges: Podcasts del grupo





























