PodcastsGobiernoRàdio Maricel de Sitges

Ràdio Maricel de Sitges

Radio Maricel
Ràdio Maricel de Sitges
Último episodio

1144 episodios

  • Els alumnes de 5è de primària, petits grans emprenedors

    10/06/2026
    L'esperit emprenedor i el treball cooperatiu ha estat el protagonista del dia a dia d'aquests alumnes de les escoles públiques de Sitges en el marc del programa Cultura Emprendora. Cada curs de 5è de primària ha creat una cooperativa de zero, l'ha registrat, ha pensat i dissenyat el producte, l'han creat, n'han fet difusió i finalment demà dijous el vendran al preu que han decidit a la Fira de l'Emprenedor, a Can Robert, de 9h a 1.30h. La implicació dels alumnes ha estat total des de l'inici fins el final i asseguren que han après i que el més divertit ha estat la part manual de creació de producte i la més complicada posar-se d'acord. N'hem parlat amb la Daniela i la Sofi de l'escola Agnès de Sitges, amb el Pol i l'Estela de l'escola Maria Ossó i amb l'Adele, el Lorenzo, la Laia, la Greta, la Chloe i el Max de l'escola Miquel Utrillo.

    L'entrada Els alumnes de 5è de primària, petits grans emprenedors ha aparegut primer a Radio Maricel.
  • El nou centre mèdic de SMP de Sitges obrirà en poc més d’un any

    10/06/2026
    Si tot va bé entre juliol i setembre de 2027 el nou centre mèdic estarà en marxa. El director del centre, el Dr. Josep Panyella ha confirmat que les obres van a bon ritme, a hores d'ara s'han acabat les tasques a les plantes soterrades, la planta -2 on hi anirà l'aparcament i la planta -1 on s'hi ubicarà el diagnòstic per la imatge, cirurgia ambulatòria i endoscòpia digestiva i és a punt de finalitzar la planta 0 a nivell de carrer i s'ha iniciat la tasca a la planta 1. Quedarà per aixecar dues plantes més en aquesta pastilla ubicada entre el Camí Capellans i el carrer Lola Anglada de 6.000m2 que ha d'acollir entre d'altres serveis un espai destinat a la recuperació funcional per a esportistes d'alt nivell que es convertirà en el segon més important de tot Catalunya després del CAR de Sant Cugat destinat a tot tipus d'esportistes. Finalment però el que no inclourà és la part destinada a docència i formació, el director de SMP ha anunciat que el futur Campus SMP serà una realitat en territori penedesenc. El nou centre acollirà la tecnologia més puntera per tal d'oferir la millor atenció al ciutadà i respondrà a la demanda actual en matèria de salut que passa més per la prevenció i la millora de l'envelliment.

    L'entrada El nou centre mèdic de SMP de Sitges obrirà en poc més d’un any ha aparegut primer a Radio Maricel.
  • L’Ajuntament es dota d’una eina per monitoritzar en temps real el mercat de l’habitatge a Sitges

    10/06/2026
    L'Ajuntament de Sitges s'ha dotat d'un programari de l'empresa catalana Inmopúblic, per fer una tasca de control i gestió del conjunt del mercat local d'habitatge. L'eina monitoritza amb sistemes d'intel·ligència artificial els anúncis de lloguer residencial a portals immobiliaris i bancaris per sobre de l'índex de referència, els pisos turístics no registrats a les plataformes d'Internet, dona suport en la gestió d'habitatges buits o ocupats creuant dades cadastrals i municipals, i actuarà d'observatori d dades urbanístiques i comercials en matèria de disciplina urbanística i d'activitats. L'eina és capaç de generar alertes si es detecten números de llicències fraudulents, preus alterats o dades de subministres, pot fer informes periòdics i enviar notificacions quan es detectin incidències. L'alcaldessa de Sitges, Aurora Carbonell ha manifestat que la intenció, a més d'obrir expedients, és tenir una eina més de gestió de l'habitatge, conscienciar el sector i ajudar a qui ho fa bé. Així ho ha explicat, acompanyada de la regidora d'Habitatge, Carme Gasulla, i de la representant de l'empresa, Núria Narro.

    L'entrada L’Ajuntament es dota d’una eina per monitoritzar en temps real el mercat de l’habitatge a Sitges ha aparegut primer a Radio Maricel.
  • Els veïns de Llevantina trenquen la confiança amb l’Ajuntament i anuncien que només es podrà revertir amb actuacions ‘contundents, visibles i immediates’. Parlem amb Carlos Espinós

    10/06/2026
    'L'Ajuntament de Sitges ha demostrat una insensibilitat profunda, persistent i estructural envers el barri de la Llevantina' Així de contundent es mostra un informe escrit per l'associació de veïns del barri, després de la reunió mantinguda el passat dimecres 3 de juny, amb l'alcaldessa, regidors i tècnics municipals, de la qual, segons el president Carlos Espinós, només n'han sortit compromisos que costen de creure perquè s'afegeixen a compromisos no complerts en el passat. L'Ajuntament va presentar al veïnat un pla d'actuació i millores, que inclou la instal·lació de càmeres lectores de matrícules, bandes reductores de velocitat o millores en el mirador, però Espinós creu que s'arribarà a la propera reunió del 18 de juny sense cap actuació feta, mentre creix la indignació pels problemes que ha comportat la implantació del sentit únic de circulació sense mesures afegides de control, malgrat la major presència policial. El president s'ha mostrat molt crític davant la gestió del govern municipal i creu que només un canvi de govern pot comportar la solució a les demandes cròniques que té el barri.

    L'entrada Els veïns de Llevantina trenquen la confiança amb l’Ajuntament i anuncien que només es podrà revertir amb actuacions ‘contundents, visibles i immediates’. Parlem amb Carlos Espinós ha aparegut primer a Radio Maricel.
  • El projecte emprenedor dels alumnes de l’Escola Pia aposta pel most

    09/06/2026
    L'Escola Pia de Sitges un any més ha format part del programa Cultura Emprenedora a l'Escola on cinc escoles del municipi s'hi han adherit per tal de fomentar l'esperit emprenedor i el treball cooperatiu dels alumnes a través de l'aprenentatge pràctic de crear una cooperativa. En el cas de l'Escola Pia els alumnes de 5è han creat la cooperativa Mostix amb la que han creat el seu propi most i unes bosses de roba. Ens han explicat els alumnes Martí Casanova, Isabel Santisteban, Sofía Domínguez i Aria Cuevas abans de dijous, dia en que se celebrarà la Fira de l'Emprenedor en horari de 9h a 12.30h a Can Robert on vendran el seu most a un preu de 5€ l'ampolla.

    L'entrada El projecte emprenedor dels alumnes de l’Escola Pia aposta pel most ha aparegut primer a Radio Maricel.
Más podcasts de Gobierno
Acerca de Ràdio Maricel de Sitges
El rss de Ràdio Maricel
Sitio web del podcast

Escucha Ràdio Maricel de Sitges, El Orden Mundial y muchos más podcasts de todo el mundo con la aplicación de radio.es

Descarga la app gratuita: radio.es

  • Añadir radios y podcasts a favoritos
  • Transmisión por Wi-Fi y Bluetooth
  • Carplay & Android Auto compatible
  • Muchas otras funciones de la app
Ràdio Maricel de Sitges: Podcasts del grupo