En l'any del 50è aniversari de l'Escola Miquel Utrillo i del 25è aniversari de l'Escola Maria Ossó conversem amb professors veterans, alguns encara en actiu. Amb Josep Maria Irigoyen i Joan Moll de l'Utrillo i Carmeta Gómez i Núria Montpeó de l'Ossó fem repàs a com era l'escola abans, què ha canviat i que es manté i el fonamental continua vigent, els professors han de generar confiança i atendre la individualitat, quan és així passen a ser recordats pels alumnes tal com els passa en aquests quatre mestres i també a l'ex-directora, ja jubilada, de l'Ossó, Carmen Pardos que també ha intervingut en la conversa. Ningú enyora l'autoritarisme, ni les ràtios de més de quaranta alumnes i tots rebaixarien la dosi de burocràcia, sigui en paper o digital, que marca una bretxa entre el món educatiu viscut i gestionat als despatxos i la realitat a les aules. I tots, de manera unànime, posen en valor l'assignatura Sitges, uns per haver-la viscut i altres per voler viure-la.
L'entrada Repassem els 50 anys de l’escola Miquel Utrillo i els 25 anys del Maria Ossó amb mestres veterans ha aparegut primer a Radio Maricel.