PodcastsGobiernoRàdio Maricel de Sitges

Ràdio Maricel de Sitges

Radio Maricel
Ràdio Maricel de Sitges
Último episodio

954 episodios

  • El relat colpidor de Josep Cardeñoso: “ho he explicat quan he sentit la necessitat”

    25/03/2026
    El sitgetà Josep Cardeñoso parla públicament per primera vegada dels abusos que va patir quan tenia 10 anys en mans del pare Blay, un escolapi que va impartir classe a l'Escola Pia de Sitges entre el 1967 i el 1970. El testimoni l'hem conegut arran del documental La Fugida, veritats ocultes de Guillem Sánchez que segueix històries reals com la d'en Josep i posa el focus en el silenci i la necessitat de reparació de les víctimes alhora que ensenya el mecanisme d'encobriment dels abusos a menors que duen a terme les congregacions religioses. Cardeñoso apareix en el capítol 1 oferint el seu colpidor testimoni i avui ens relata com va ser aquella infància de l'època a Sitges, el paper influent dels capellans en les famílies i ens explica la necessitat reparadora de parlar-ne ara i de perdre el sentiment de culpa que acompanya les víctimes.

    L'entrada El relat colpidor de Josep Cardeñoso: “ho he explicat quan he sentit la necessitat” ha aparegut primer a Radio Maricel.
  • Junts demana que els diners de la venda del Club Natació es dediquin a les necessitats de les entitats esportives de Sitges

    25/03/2026
    Era una de les propostes que Junts per Sitges va exposar durant les converses sobre els pressupostos del 2026, però, segons manifesta Mònica Gallardo, mai no va tenir resposta per part del govern. Ara, el partit es posarà en contacte amb les entitats per a explicar-los que pensa presentar la proposta en un proper ple. Ha estat un dels temes en relació al ple dels pressupostos que hem repassat amb la portaveu de Junts , al costat de la situació del passeig marítim, Kansas, Pic-Nic, Club de Mar, el projecte de Vallcarca, o la situació del mercat entre d'altres. Gallardo s'ha refermat en el posicionament crític de Junts respecte la gestió del govern municipal, del qual lamenta la inacció en temes troncals pel municipi.

    L'entrada Junts demana que els diners de la venda del Club Natació es dediquin a les necessitats de les entitats esportives de Sitges ha aparegut primer a Radio Maricel.
  • L’agenda de les biblioteques

    24/03/2026
    La Marta Sànchez ens acosta, com cada quinzena, l'agenda de les biblioteques de Sitges, la Santiago Rusiñol i la Josep Roig i Raventós. A vigílies de Setmana Santa s'activen presentacions de llibres, especialment d'autors locals, amb Sant Jordi a tocar. La Marta, a més, ens ha explicat tipologies curioses o diferents que es troben a les estanteries de manera diferenciada, com versions de llibres de lectura fàcil, o els de lletres grans.

    L'entrada L’agenda de les biblioteques ha aparegut primer a Radio Maricel.
  • Aquesta nit, el ‘sense ficció’ de 3cat exposa el testimoni de Josep Cardeñoso, víctima d’un cas d’abusos a l’Escola Pia l’any 1968

    24/03/2026
    Aquesta nit, a partir de les 22h, el programa Sense Ficció de 3cat emetrà el reportatge 'La fugida, veritats ocultes', el resum d'una sèrie de tres documentals disponibles a la plataforma del canal on s'exposen diferents casos d'abusos a menors per part d'ordres religioses. El primer dels capítols d'aquesta sèrie està dedicat al pare escolapi Josep Blay, qui l'any 2023 fou condemnat a una multa de 7000€ i una pena de 22 mesos i mig de presó -que no va arribar a complir- per haver abusat l'any 2009 de tres nenes de 8 anys que assistien a les seves classes de catequesi a Alella. El cas és que el reportatge, dirigit pel periodista Guillem Sánchez, també presenta el testimoni de Josep Cardeñoso Reyes, sitgetà nascut l'any 1958, que declara haver estat víctima d'abusos per part del Pare Blay a l'Escola Pia l'any 1968, quan ell tenia 10 anys i el religiós en tenia 28. Us contextualitzem la història en espera de veure el reportatge i de parlar d'aquí uns dies amb en Josep.

    L'entrada Aquesta nit, el ‘sense ficció’ de 3cat exposa el testimoni de Josep Cardeñoso, víctima d’un cas d’abusos a l’Escola Pia l’any 1968 ha aparegut primer a Radio Maricel.
  • Les obres de restauració dels talusos de la platja de la Riera Xica començaran amb caràcter d’urgència

    24/03/2026
    Entre les modificacions de crèdit sobre el pressupost del 2025 que es portaran a debat durant el ple de demà dimecres hi ha la referida a l'obra de restauració dels talusos del passeig marítim a la zona de la platja de la Riera Xica i la construcció d'una petita escollera paral·lela al passeig, que importa prop de 900.000€, i de la qual l'Ajuntament n'assumirà tot el cost perquè el Ministeri no està d'acord en el criteri municipal i manté el d'anar reduïnt l'amplada del passeig. Com que l'obra és urgent la licitació de la mateixa serà molt més ràpida i, en conseqüència, es podrà començar aviat i tindrà una durada aproximada de tres mesos. L'alcaldessa Aurora Carbonell també s'ha referit al debat dels pressupostos, a les demandes que el municipi continua formulant pel que fa al servei alternatiu de busos arran de les obres dels tunels de rodalies, i de passar el relleu a l'alcaldia a Carme Gasulla, tot i que és conscient que, hores d'ara, no hi hauria la majoria absoluta per a materialitzar-lo.

    L'entrada Les obres de restauració dels talusos de la platja de la Riera Xica començaran amb caràcter d’urgència ha aparegut primer a Radio Maricel.

Más podcasts de Gobierno

Acerca de Ràdio Maricel de Sitges

El rss de Ràdio Maricel
Sitio web del podcast

Escucha Ràdio Maricel de Sitges, Pekingology y muchos más podcasts de todo el mundo con la aplicación de radio.es

Descarga la app gratuita: radio.es

  • Añadir radios y podcasts a favoritos
  • Transmisión por Wi-Fi y Bluetooth
  • Carplay & Android Auto compatible
  • Muchas otras funciones de la app

Ràdio Maricel de Sitges: Podcasts del grupo

Aplicaciones
Redes sociales
v8.8.3 | © 2007-2026 radio.de GmbH
Generated: 3/25/2026 - 8:50:32 PM